China vereist dat je 1.000 antwoorden uit je hoofd leert, en in Montenegro moet je een psychiatrische test ondergaan om mogelijke woede op de weg te identificeren

 

Een enquête die de procedures voor het testen van rijbewijzen over de hele wereld analyseerde, leverde enkele interessante resultaten op.

 

Om hun rijbewijs in India te halen, hoeven leerlingen alleen maar in een rechte lijn te rijden, linksaf te slaan en na 50 meter te stoppen.

 

Hoewel studenten van SA’s lastige K53-rijexamen misschien jaloers zijn op India’s gemakkelijke overgang naar rijvrijheid, hebben we het in ieder geval niet zo moeilijk als in delen van Australië, waar studenten 120 uur ervaring met een instructeur moeten registreren voordat ze kunnen hun laatste praktijktest afleggen, of door een psychiater moeten worden onderzocht voordat ze een vergunning aanvragen in Montenegro.

 

 

Een recent onderzoek uitgevoerd door autofinancieringsmaatschappij Zuto analyseerde meer dan 190 landen om rijbewijzen te vergelijken over de hele wereld, en somt de landen op met de gemakkelijkste en moeilijkste tests om te slagen.

 

Moeilijkste tests om te halen

 

In Japan wordt van leerlingen verwacht dat ze 26 uur een verplicht rijkamp bijwonen. Vereisten zijn ook het afleggen van een theorie-examen, vijf dagen rijoefening en tot slot een praktijkexamen.

 

In China. het theorie-examen bevat 100 vragen en vereist dat je er in totaal 1.000 uit je hoofd leert. Er zijn dan twee aparte praktijktoetsen, gevolgd door een afsluitend theorie-examen.

 

Nieuwe Kroatische chauffeurs moeten 70 tot 100 uur verplichte rijschool volgen voordat ze hun examen mogen afleggen. Uw persoonlijkheidstype en rijgeschiktheid worden ook beoordeeld.

 

In Montenegro mogen leerlingen op hun praktijktest slechts drie fouten maken voordat ze falen. Voordat u een vergunning krijgt, moet u ook worden onderzocht door een oogarts en een psychiater. hoeveel fouten theorie examen auto kun je maken.

 

Leerlingen die hun praktijkexamen in Oekraïne afleggen, mogen slechts twee fouten maken voordat ze meteen een onvoldoende halen.

 

In Singapore moet je twee intensieve theorie-examens halen voordat je je praktijkexamen kunt aanvragen. Elke test bevat 50 vragen en duurt 50 minuten.

 

Franse verdieners moeten met een instructeur 3.000 km achter het stuur afleggen voordat ze hun praktijkexamen kunnen boeken.

 

Voor Russen staat het theorie-examen slechts één fout toe op 20 meerkeuzevragen. Er zijn ook twee aparte praktijktoetsen; een cursus hindernisrijden en examen op de weg.

 

Vietnam’s theorie-examen is maar liefst 450 vragen lang.

 

Nicaraguanen moeten een psychologietest van acht pagina’s afleggen om mogelijke woede op de weg te identificeren voordat ze een leerlingrijbewijs krijgen.

 

Eenvoudigste tests om te slagen

 

De praktijktest op de Filippijnen omvat het doen van één lus van een vooraf ingestelde rijcursus die alleen rechtsafslagen omvat.

 

Voor Oegandezen is het theorie-examen 30 vragen lang, maar je hoeft maar 25% correct te hebben om te slagen.

 

In sommige Mexicaanse staten hoef je alleen een theorie-examen te halen om een ​​vergunning te krijgen. Voor 2018 hoefde je geen test te doen om een ​​vergunning te krijgen.

 

In Colombia krijgt het praktische rijexamen een score van 10, en je hoeft maar vijf punten te halen om te slagen.

 

Chauffeurs in Zuid-Soedan hoeven niet altijd een praktijktest af te leggen als ze kunnen aantonen dat ze ‘fit to drive’ zijn’.

 

In Burundi rijden veel mensen zonder wettelijk rijbewijs, en wie er wel een heeft, hoeft geen vooropleiding of les te volgen.

 

Indonesiërs hoeven slechts 21 van de 30 vragen goed te beantwoorden om het theorie-examen te halen, en het praktijkexamen omvat eenvoudige taken zoals vooruit rijden, achteruitrijden en op- en afrijden. Klik hier voor theorie examen oefenen online.

 

Tot voor kort hoefden Egyptische coureurs slechts zes meter vooruit en achteruit te rijden om hun test te halen. Dit is sindsdien echter versterkt met de toevoeging van een theorie-test met 10 vragen.

 

Historisch gezien hoefde je in Honduras nooit een examen af ​​te leggen om een ​​rijbewijs te halen. Meer recentelijk heeft Honduras een eenvoudige schriftelijke test ingevoerd, maar geen praktisch examen.

 

Ongewone feiten

 

In Kenia zijn rijexamens voorzien van een speelgoedauto en een tafelblad waar leerlingen rond moeten navigeren om het bewustzijn van het wegenbeleid te demonstreren.

 

In Kazachstan worden praktijktests gemodereerd door boordcomputers die de prestaties van de chauffeur monitoren. Dit betekent dat er geen examinator bij u in de auto zit.

 

Vanwege het oneffen wegdek in Lesotho leggen veel leerlingen hun test af in 4×4-voertuigen.

 

Voor Libiërs die hun praktijkexamen afleggen, is het krap in de auto. Je wordt vergezeld door een politieagent, rij-instructeur en andere leerling-chauffeurs die na jou hun examen afleggen.

 

Theorie-examenkandidaten in Roemenië worden tijdens de test drie keer gefotografeerd om te gebruiken als bewijs dat ze het examen daadwerkelijk hebben afgelegd.

 

Chinese leerling-chauffeurs moeten een praktische test afleggen op een hindernisbaan. Er zit echter geen examinator in de auto. In plaats daarvan wordt u beoordeeld door camera’s en sensoren.

 

In Slovenië, nu milieuvriendelijke voertuigen steeds populairder worden, word je in je praktijkexamen getest op de basistechnieken van energiezuinig en milieuvriendelijk rijden.